Rosenknoppar’s life


Ur Loppans blogg
mars 19, 2008, 9:05 e m
Filed under: Gammalt

2 juli 2007

En söndag

Igår var jag ute hos mina härliga svärföräldrar och det var jättemysigt!!


Vi tog en uteritt.
Sussie (Andreas mamma) red Seiður, Bella (Andreas syster) red Kilian och jag red Ganti. Det var första gången jag red honom, han är ny inriden och det gick jätte bra!image11Vi skulle ha ridit tre hästar till men det blev så dåligt väder så vi satt inne och prata strunt en stund istället!


När det hade slutat regna gick jag upp till Andreas och mitt ställe och började röja lite. Vi har inte vart där på ett tag så gräset var upp till knäna och det kryllade av smultron, hela tomten var full! Gräset var för blött och långt för gräsklippren så det får vänta tills svärfar har tid att gå med sin kära trimmer.image12image15
 Det blyga lilla välkommen-trollet står vid husknuten bredvid stigen och flinar.


Sendan gick jag och myste med de nya fölen i stohagen!image16image18
image17image19
image20image21
image22image23

Härligt!


Vi grillade korv och lilla Cornelia åt långfranska!image24image25image26


Coola Oskar, som äter med tassarna vid middagsbordet, satt innanför dörren och poserade!image27

Det här var en härlig söndag!
Väl mött!


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Lämna en kommentar